اهمیت  قرارداد نویسی ملکی

هروز قراردادهای زیادی در جامعه بین افراد منعقد، یا به اصطلاح بسته می­شود. 

قراردادکار،اجاره،خرید کالا،خدمات،همکاری و غیره یکی از مواردی که پرتکرار است و بازار مالی وحقوقی زیادی دارد قراردادنویسی در امورملکی است. تک تک بندهای این قرارداد پر اهمیت هستند و هیچ عنوان نباید ساده انگارانه از کنارش گذشت.
 در بیان اهمیت و مزایای تنظیم قرارداد در روابط کاری و تجاری اشخاص، همین بس که امروزه میلیون­ها پرونده قضایی در کشور در نتیجه فقدان قرارداد بین طرفین دعوا و یا تنظیم غیرتخصصی آن است. که تاوان آن هم چیزی نیست جز ماه ها و سال ها وقت تلف کردن در دادگستری و پرداخت هزینه های کلان حق الوکاله و هزینه دادرسی می باشد.این هزینه ها منهای خسارت معنوی و روانی است که به فرد وارد می شود و قابلیت ارزیابی به پول نیست.

 

مزایایی تنظیم قرارداد

 متاسفانه  در کشور فرهنگ  تنظیم قرارداد درست جای خود را باز ننموده است. نه تنها در بین مردم عادی که در بین مدیران و تاجران نیز عموماً این فرهنگ کمرنگ است. البته منظورم از تنظیم قرارداد، قراردادی نیست که مردم عادی با اطلاعات غیرحقوقی خو می نویسند. بلکه منظورم یک متن جامع و کامل استکه توسط مشاور حقوقی قرارداد با لحاظ منافع طرفین قرارداد و با اشراف به قوانین حاکم تنظیم شده باشد

         یک قرارداد اصولی و درست

  1. پیشگیری از دعوا
  2. جلوگیری از باخت در دعوا
  3. جلوگیری از طولانی شدن دعوا
  4. جلوگیری از پارتی بازی
  5. اجرای صحیح و بموقع تعهدات
  6. هموار شدن مسیر برای رسیدن به توافق
  7. جلوگیری از اختلاف نظر های قضایی
  8. جلوگیری از هزینه های مالی برای پرونده
  9. کاهش ریسک اقتصادی
  10. حفظ رابطه ها

برای اینکه تمامی این موارد را داشته باشید بهتر است که بیع نامه و قرارداد درست تنظیم شود که به نظر من و نقل قول از اساتید عزیزم، قرارداد باید مهندسی شدد و برای همه معاملات یک نسخه واحد را نمی توان نوشت و بر اساس شرایط معامله و حتی مسائل روانشناسی باید قرارداد را تنظیم کرد.

مشاور حقوقی ملکی در املاک آسمان، با سابقه چندین سال نگارش تخصصی قراردادهای ملکی و مدارک حقوقی مرتبط نگارش و تنظیم قرارداد و داوری در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.